ARTeceda
Pozivamo Vas na dvodnevnu radionicu naziva ARTeceda koja će se održati u Pazinu 22. i 23. kolovoza 2016. godine. Namijenjena je mladima srednjoškolskog uzrasta i broj sudionika je ograničen. Prijaviti se možete do 18. kolovoza osobno u radno vrijeme knjižnice ili mailom na info@gk-pazin.hr. U prijavi je potrebno navesti ime i prezime, dob i kontakt.
Više o projektu
Projekt “ARTeceda” serija je kreativnih izvaninstitucionalnih edukativno-umjetničkih radionica za djecu i mlade. Polaznike radionica se kroz djelo hrvatske suvremene umjetnosti (stariji uzrast) upućuje na neke od važnih društvenih tema (npr. javno dobro, zajednica, različite konstrukcije povijesti, položaj žena i sl.). Kroz radionicu i umjetničku intervenciju osvještavaju vlastiti životni prostor i svakodnevicu s ciljem stvaranja boljeg i osviještenog životnog okruženja.
Projekt polazi od stajališta da je razumijevanje suvremenih umjetničkih metoda i praksi te usvajanje pojmova iz humanističkih područja znanja, koja po svojoj prirodi propituju suvremene društvene procese i detektiraju njihova problematična mjesta, mogući uspješni put k razumijevanju suvremenosti, osvještavanju društvenih procesa, izgradnji kritičkog promišljanja, odnosno izgradnji osviještenih i aktivnih sudionika društvenih zajednica koji mogu participirati u osnaživanju pravednijeg društva. Stoga je okosnica projekta kreiranje i sprovođenje edukativnih teorijsko stvaralačkih dvodnevnih radionica za učenike osnovnih i srednjih škola.
Radionice vodi interdisciplinarni tim povjesničara umjetnosti i vizualnih umjetnika i strukturirane su kroz povezane segmente:
1-Prezentiranje/projekcija relevantnog umjetničkog rada s ciljem prepoznavanja, medijacije i promicanja suvremene hrvatske vizualne umjetnosti.
2-Analiza rada te obrada važnih problemskih i tematskih cjelina od značenja za razvoj zajednice kroz različite oblike interakcije s polaznicima (predavanje, razgovor, intervjui, fokus grupe, debate), na temelju prethodne prezentacije/projekcije relevantnog umjetničkog rada.
3-Umjetnička aktivacija (aktiviranje problema kroz intervenciju realiziranu u radu s vizualnim umjetnikom/umjetnicom).
Ovisno o dobnoj skupini djece, polaznicima se ukazuje na konkretne društvene procese i odnose pri čemu su potaknuti da kroz debatu, fokus grupu ili slično razgovaraju o njima i usvajaju relevantne pojmove suvremene teorije. U drugom segmentu radionice, u radu s vizualnim umjetnikom/umjetnicom polaznici su vođeni u osmišljavanju i realizaciji umjetničke intervencije u svom okruženju kojom kroz vlastitu vizuru odgovaraju na sagledanu problemsku situaciju.
Petra Dolanjski